do 29-01-2015

W-B laat zich kleden door United Brands & Kappa

Waasland-Beveren gaat vanaf volgend seizoen een partnership aan met United Brands, dat voor de club onder meer wedstrijdkledij, een gloednieuwe Kappa-lijn en merchandising zal ontwikkelen. Er komt een webshop waarin alle artikelen te koop worden aangeboden aan de W-B-supporters.

De komende vier seizoenen zal United Brands Waasland-Beveren voorzien van zijn wedstrijd- en trainingskledij, zowel voor het eerste elftal als voor alle jeugdploegen. Het ontwikkelt daarvoor een gepersonaliseerde en kwaliteitsvolle Kappa-kledijlijn, met unieke wedstrijdshirts en trainingskledij, speciaal ontworpen voor Waasland-Beveren. Naast de kledij zal United Brands ook de productie en verkoop van Waasland-Beveren-merchandising en -gadgets voor zijn rekening nemen.

De wedstrijdtenues, trainingskledij en alle overige artikelen die United Brands voor Waasland-Beveren produceert, zullen te koop worden aangeboden aan de supporters. Zo wordt er een gloednieuwe webshop ontwikkeld die geïntegreerd zal worden in de website van Waasland-Beveren. Verder zal er ook een officiële fanshop komen in de United Brands-sportwinkel in het Waasland Shopping Center en zal er kledij en merchandising verkocht worden aan het Freethielstadion. Vanaf 1 juli 2015 zullen de W-B-supporters op bovenstaande verkooppunten terecht kunnen voor de nieuwe W-B-tenues van Kappa en de nieuwe merchandising.

“United Brands maakt het onze supporters mogelijk om met een paar muisklikken alle artikelen uit de Kappa-lijn van Waasland-Beveren aan te kopen en thuis te laten leveren. Ik ben verheugd dat we dit comfort binnenkort kunnen aanbieden aan onze fans”, aldus Dirk Poppe, CEO van Waasland-Beveren.

Over United Brands

United Brands is al meer dan 30 jaar de uitgelezen sportspecialist. Dat was voor Waasland-Beveren één van de redenen om een langetermijnsamenwerking aan te gaan met de Belgische sportketen. United Brands bezit 15 winkels met alle topsportmerken onder één dak. Bovendien bezit United Brands de licentie van het sportmerk Kappa.

Vanessa Theus, Business Development Manager van United Brands, verwoordt de aangegane samenwerking als volgt: “United Brands verdeelt al de officiële merchandising van de Rode Duivels, sponsort KV Mechelen en nu dus ook Waasland-Beveren. De fans van Waasland-Beveren vormen een sterke lokale entourage en deze sponsoring zal de sportpositionering met focus op voetbal van onze winkels alleen maar versterken. Voetbal blijft groeien in populariteit bij jong en oud en daarom zijn we steeds op zoek naar structurele partnerships op lange termijn. We bouwen momenteel aan een ware voetbalcommunity, waarin de actieve speler maar ook de supporter centraal staat.”

Over Kappa

Kappa is een Italiaans merk dat in 1967 in de Italiaanse stad Turijn werd opgericht. Kappa is gekend om zijn Omini-logo, dat sportiviteit en vrijheid voor mannen en vrouwen symboliseert. Kappa pronkte al op heel wat Europese voetbaluitrustingen, waaronder die van FC Barcelona en Juventus en momenteel op de truitjes van o.a. Wolfsburg, S.C Bastia, Borussia Mönchengladbach en FC Torino. Vanaf volgend seizoen dus ook op de shirts van Waasland-Beveren.

De huidige overeenkomst tussen Waasland-Beveren en kledijleverancier Jako loopt af aan het einde van het huidige seizoen.