Go back

Communiqué Raad van Bestuur

Foto: Kevin Reyns

Sta ons toe om onze excuses over te maken. De wanprestatie in Genk was een kaakslag voor alle supporters, in de eerste plaats voor diegenen die de verplaatsing maakten naar Limburg om onze spelers een laatste keer dit seizoen buitenshuis aan te moedigen. Dat verdienden zij niet na een jaar van trouwe steun. In naam van de spelers, trainers en de Raad van Bestuur willen wij ons ten opzichte van onze achterban dan ook excuseren voor die beschamende nederlaag.

In de nasleep van de wedstrijd in Genk, maar ook ervoor al, werden door bepaalde spelers en stafleden uitspraken gedaan in de media die ongetwijfeld waren ingegeven door de emotionaliteit van het moment. Onze mening? Winnen of verliezen doe je samen. Door elkaar met de vinger te wijzen, komen we geen stap verder. De vinger op de wonde leggen is uiteraard een taak van de technische staf, maar hoort binnenskamers te gebeuren, gekoppeld aan preventie en opvolging.

Wij zouden dan ook sereniteit willen prediken en op een positieve manier het nieuwe seizoen tegemoet gaan. De vernieuwde sportieve visie die de voorbije maanden werd uitgewerkt door de Raad van Bestuur en de sportieve cel, ziet zich intussen vertaald in concrete handelingen. Er werd na een zeer grondige studieronde een nieuwe trainer aangesteld voor volgend seizoen en er werden een zestal beloftevolle jonge Belgen aangetrokken.

De implementatie van de sportieve visie met betrekking tot inkomende tranfers voltrekt zich in verschillende fases. In een eerste fase, die intussen voltooid is, werden getalenteerde beloftespelers aangetrokken. Waarom eerst jonge talenten aantrekken en niet ervaren sterkhouders? De hoofdreden hiervoor is het feit dat niet-professionele voetballers (jeugdspelers, amateurs) in de maand april ontslag kunnen nemen bij hun club. Op die manier kon Waasland-Beveren zich versterken van een aantal beloftevolle jongeren, die uitvoerig gescout werden of konden overtuigen in een testperiode.

In een volgende fase zal onze club zich focussen op meer ervaren spelers die een wezenlijke versterking kunnen betekenen voor de kern. In dat verband kadert de transfer van Thibault Moulin (lees hier meer) en mag in de nabije toekomst meer nieuws verwacht worden.

Sportieve groeten,
Bestuur Waasland-Beveren